Tehnikahobi

Autod ja tehnika on mu üks kõige kaalukamaid huvisid,hobisid ja seepärast on juba üle kümne aasta ka (suve)hobiauto, mida olen tasapisi ehitanud, mugandanud ja parendanud.
Konkreetne auto on 1996 aasta Golf III, mis on minu käes veedetud aja jooksul enamvähem kõike tunda saanud. Coilidega madalaks oli üsna kiire asi juhtuma. Ka algset mootorit sai korralikult remonditud ja sätitud. Umbes 4 aastat tagasi tegin ära mootorivahetuse ning selleks sai vägagi levinud VAGi 1.8T. Jõudis aeg ka sinnamaale, et kere tahtis tähelepanu ja saigi värvitööd ise ette võetud – ja sai selgeks, et see on tehtav, kuid pigem jätta asi professionaalidele. Auto on pakkunud palju rõõmsat emotsiooni, kuid alati on olnud salasoov kogu seda mootoriasja ise sättida ja tuunida. Umbes 2018 hakkasin asja vaikselt uurima, ning selgeks sai, et on võimalik asja ise teha ja ehitada, ning ei pea ilmtingimata kellegile teisele asja eest maksma, et saada nö. võtmed kätte. Aasta hiljem – jõululaupäeval tegin esimese käivituse uue mootoriajuga, ning sealt juba edasi saigi õhinaga uurima ja tuunima hakata. 2020 aasta oli ses suhtes ka soodus, et oli aega rohkem asjaga tegeleda ja õppida. Muidugi ei möödunud ja õppimine valutult, ning sain selle hooaja jooksul 2 korda mootorit maha võtta, sest tapsin turbo ning siis lahkus õlipump, mis muutis ploki ja väntvõlli prügiks. Õnneks aga on neid mootoreid üsna kergelt saada, ning veel enne hooaja lõppu oli uus mootor vähe paremas seisus koos ja sain taas sõitu teha.
Sellest huvist edasi on tekkinud veidi teadlikum elektroonikahuvi, ning samuti ka 3d printimise vajadus. Harjutan vaikselt modelleerimise kätt oma custom-lahenduste loomiseks.
Kirjutan konkreetsetest asjadest ka järgemööda eraldi.